MEASUREMENT REGIME DIESEL TRAIN DEL-02 DURING THE OPERATION AND THEIR COMPARISON WITH THE MATHEMATICAL MODE.
DOI:
https://doi.org/10.15588/1607-6761-2010-1-1Keywords:
аsynchronous traction electric drive, diesel trains, mathematical model, simulationAbstract
The method and results of measurements of the profile, diesel train DEL-02 for various cases during operation. Completed analysis of the results and their comparison with the simulation results, the previously developed mathematical model of asynchronous traction motor diesel trains. Showing the changes in the mathematical model of physical quantities are not measured during the operation.References
Басов Г. Г. Прогнозування розвиткудизель-поїздів для залізниць України: Монографія / Г. Г. Басов. – Ч.1. –Харків : Апекс+, 2004. – 240 с.
Андриенко П. Д. Преобразователи частоты для электропередачи железнодорожного электротранспорта / П. Д. Андриенко, В. Д. Лобода, А. В. Мищенко // Електротехніка та електроенергетика. –2001. –№ 1. –С. 55–58.
Носков В. И. Моделирование и оптимизация систем управления и контроля локомотивов / [Носков В. И., ДмитриенкоВ. Д., Заполовский Н. И., Леонов С. Ю.]. – Харьков : ХФИ «Транспорт Украины», 2003. – 248 с. – (Научное издание).
Хайкин С. Нейронные сети: полный курс / С. Хайкин. – [2-е изд.]; пер. с англ. – М. : Издательский дом «Вильямс», 2006. – 1104 с.
Орловский И. А. Математическая модель на рекуррентной нейронной сети механики движения вагонов дизель-поезда /И. А. Орловский, Ю. В. Голянчук // Вісник Кременчуцького політехнічного університету. – Кременчук. – 2009. – Вип. 3/2009 (056), Ч. 2. –С. 116–119.
Орловский И. А. Математические модели дизеля и синхронного генератора тягового электропривода дизель-поезда на нейронной сети / И. А. Орловский // Технічна електродинаміка. – 2010. – № 2. – С. 62–72.
Орловский И. А. Настройка системы управления распределенного электропривода дизель-поезда генетическими алгоритмами / И. А. Орловский, Ю. Ю. Туник // Тематичний випуск «Проблеми автоматизованого електропривода. Теорія і практика» науково-технічного журналу «ЕЛЕКТРОІН-ФОРМ». –Львів : –ЕКОінформ, 2009. –С. 443–446.
Орловський И. А. Математическая модель частотно-регулируемого асинхронного тягового электропривода дизель-поезда с усовершенствованной системойуправления / И. А. Орловський, Е. В. Страколист // Сборник научных трудов Днепродзержинского государственного технического университета. Тематический выпуск «Проблемы автоматизированного электропривода. Теория и практика. –Днепродзержинск : ДГТУ, 2007. –С. 261–264.
Орловский И. А. Учет упругих связей и распределенной нагрузки при векторном управлении асинхронным тяговым приводом дизель-поезда / И. А. Орловский, А. Н. Кулешов // Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспортуім. В. Лазаряна. Вип. 19. – 2007. –С. 209–213.
Волков А. В. Математическая модель многодвигательного частотно-регулируемого асинхронного электропривода дизель-поезда с векторной системой управления / А. В. Волков, И. А. Орловский // Технічна електродинаміка – Тематичний випуск «Проблеми сучасної електротехніки», Ч. 6. – 2008. –С. 31–36.
Федяева Г. А. Математическое моделирование электромеханических процессов в асинхронном тяговом приводе тепловоза ТЭМ21 / Г. А. Федяева, В. Н. Федяев // Вестник ВНИИЖТ. – 2005. – № 6. – C. 39–45.
Клименко Ю. И. Исследование электропривода с изменяемой жесткостью тяговой характеристики; дисс. кандидататехн. наук: 05.22.07 / Клименко Юрий Иванович. – М. : РГБ, 2004. – 188 с.
Дизель поезд ДЕЛ-02. Руководство по эксплуатации. Часть 1. Описаниеиработа. 1030.00.00.001 РЭ. – 2005. – 105 с.
Пивняк Г. Г. Современные частотно-регулируемые асинхронные электроприводы с широтно-импульсной модуляцией / Г. Г. Пивняк, А. В. Волков. –Днепропетровск : Национальный горный универ- ситет, 2006. – 470 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2017 I. A. Orlovsky
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Creative Commons Licensing Notifications in the Copyright Notices
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under aCreative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work.