Methods of synthesis and analysis of vector control by induction electric drive

Authors

  • E. V. Dushinova Zaporozhye National Technical University, Ukraine
  • E. M. Potapenko Zaporozhye National Technical University, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.15588/1607-6761-2012-1-8

Keywords:

induction electric drive, method, control laws, simplified diagrams

Abstract

Two methods of synthesis and analysis ofvector control for induction motor was proposed. The first method by using the simplified block diagrams of induction drive allows to synthesize the control laws of the original nonlinear system. The second method allows to use laws designed for control by dynamical system with DC motors, to use for control of the same system with the help of an induction motor.

Author Biographies

E. V. Dushinova, Zaporozhye National Technical University

Зав. лабораторією

E. M. Potapenko, Zaporozhye National Technical University

Doctor of Technical Sciences, Professor

References

Потапенко, Е. М. Линейная динамическая модель асинхронного двигателя с векторным управлением / Е. М. Потапенко, Е. В. Душинова // Вісник Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут». – Харків: НТУ «ХПІ». – 2010. – вип. 28. – С. 117–119.

Электропривод поворота антенны радиолокационной станции / [Душинова Е. В., Потапенко Е. М., Деев С. Г. и др.] // Электротехника и электроэнергетика. – 2011. – № 1. – С. 26–35.

Потапенко, Е. М. Высокоточное управление скоростью двухмассовой неопределенной электромеханической системой / Е. М. Потапенко, А. Е. Казурова, Е. В. Душинова, Н. В. Ивочка // Радиоэлектроника, информатика. управление. – 2009. – № 1. – С. 147–154.

Canudas-de-Wit, C. A new model for control of systems with friction / C. Canudas-de-Wit, H. Olsson, K. J. Astrom, P. Lischinsky // IEEE Transactions on Automatic Control. – 1995. – Vol. 40. – P. 419–425.

How to Cite

Dushinova, E. V., & Potapenko, E. M. (2012). Methods of synthesis and analysis of vector control by induction electric drive. Electrical Engineering and Power Engineering, (1), 35–39. https://doi.org/10.15588/1607-6761-2012-1-8