Mathematical design of «removal-recovery» of voltage on current collector of direct current electric locomotives

Authors

  • P. Ye. Mihalichenko Dnipropetrovsk National University of Railway Transport named after academician V. Lazaryan, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.15588/1607-6761-2012-2-13

Keywords:

current collector, hauling electric motor

Abstract

The mathematical model of electromagnetic processes in the system of electric traction of direct current in the mode of reak-off-touch» current collector of electro-mobile unit is created. By integration of the system of differential equalizations the electromagnetic state, dependences of transitional electric sizes in the power circuits of hauling substations and ectric locomotive are obtained.

Author Biography

P. Ye. Mihalichenko, Dnipropetrovsk National University of Railway Transport named after academician V. Lazaryan

Associate professor

References

Карниенко, В. В. Эксплуатационные показатели и надежность контактных сетей переменного тока железных дорог Украины [Текст] / В. В. Карниенко, И. В. Доманский // Залізничний транспорт України. – 2009. – № 4. – С. 22–27.

Карниенко, В. В. Критерии качества токосъема, определяющие ресурсозбережение [Текст] / В. В. Карниенко, И. В. Доманский // Залізничний транспорт України. – 2010. – № 5. – С. 18–21.

Костин, Н. А. Стохастические переходные электромагнитные процессы в силовых цепях электровозов при резком изменении напряжения на токоприемнике [Текст] / Н. А. Костин, Т. Н. Мищенко, О. И. Гилевич // Електротехніка і Електромеханіка. – 2005. – № 4. – С. 73–78.

Kostin, N. Stachastic transient electromagnetic processes in power circuits of locomotives at a sharp change of voltage on a voltage on a current collector / / seventh International Conference «Modern Electric Traction in integrated XXIst Century Evrope», Poland, Warsaw, 2005. – P. 227–232.

Лозановский, А. Л. Исследование токовых нестационарных режимов в силовых цепях электровозов методом физического моделирования: автореферат диссертации кандидата технических наук [Текст] /А. Л. Лозановский. – М. : ВНИИЖТ, 1963. – 20 с.

Быков, Е. И. Тяговые сети метрополитенов [Текст] / Е. И. Быков, Б. В. Панин, В. Н. Пупынин. – М. : Транспорт, 1987. – 330 с.

Косарев, Б. И. Расчет первичных параметров тяговой сети в протяженных тоннелях [Текст] / Б. И. Косарев, Г. М. Косолапов, А. И. Кушнир // Вестник ВНИИЖТа. – 1982. – № 1. – C. 15–18.

Рунов, Ю. А. Исследование лектромагнитных переходных процессов в тяговых двигателях электроподвижного состава [Текст] / Ю. А. Рунов // Труды ЦНИИ МПС. Повышение надежности и совершенствование ремонта электровоза. – 1974. – Вып. 516. – С. 79–92.

Демирчан, К. С. Теоретические основы электротехники [Текст] / К. С. Демирчан, Л. Р. Нейман, Н.В. Коровкин,В. Л. Чечурин. – С.Пб. : Питер, 2004. – Том 2. – 576 с.

Иоффе, А. Б. Тяговые электрические машины [Текст] / А. Б. Иоффе. – М. : Энергия, 1965. – 232 с.

Подвижной состав электрических железных дорог [Текст] / Д. Д. Захарченко, Н. А. Ротанов, Е. В. Горчаков, П. Н. Шляхто. – М. : Транспорт, 1968. – 296 с.

How to Cite

Mihalichenko, P. Y. (2012). Mathematical design of «removal-recovery» of voltage on current collector of direct current electric locomotives. Electrical Engineering and Power Engineering, (2), 73–79. https://doi.org/10.15588/1607-6761-2012-2-13