THE STRUCTURE OF THE ELECTROTECHNIC TRACTION COMPLEX OF VEHICLE WITH ENERGY STORAGE
DOI:
https://doi.org/10.15588/1607-6761-2015-1-1Keywords:
electrified transportation, system of differential equations, mathematical model, transitional processes, weakening magnetic flux, energy storageAbstract
This paper analyzes the existing means of improving the energy efficiency of vehicles with electric transmission, on its basis the special place of electricity storage is allocated. The scheme of transistor converter for implementation of the DC motor traction characteristics by consistent or independent excitation modes of acceleration movement and braking is given. Additionally, the scheme is introduced for the controlled capacitor drive for accumulation of excess braking energy and use it during acceleration. To study the transition process in operation mode of transistor converter the mathematical model of electro-technical traction complex is developed. The model realizes the dynamic (acceleration) and stationary (weakening magnetic flux) modes of DC motor with capacitor energy storageReferences
Бурков А. Т. Электронная техника и преобразователи / А. Т. Бурков – М. : Транспорт, 2005. – 464 с.
Иньков Ю. М. ЭПС с электрическим торможением / Ю. М. Иньков, Ю. И. Фельдман – М. : УМЦ ЖДТ, 2008. – 412 с.
Малоземов Б. В. Энергосберегающие технологии технического обслуживания электрического транспорта [Текст] / Б. В. Малоземов // Электроэнергия и будущее цивилизации : Материалы Международной научно-технической конференции. Томск, 2004. С. 391–393.
Пакулин А. Г. Уменьшение потерь и повышение качества электрической энергии в системе тягового электроснабжения / Пакулин А. Г. – Самара : СамИИТ, 1991. – 59 с.
Москаленко В. В. Электрический привод / В. В. Москаленко – М. : Издательский центр «Академия», 2007. – 368 с.
Почаевец А. Г. Электрические подстанции / А. Г. Почаевец / – М. : Желдориздат, 2001. – 512 с.
Скляров В. Ф. Диагностическое обеспечение энергетического производства / В. Ф. Скляров, P. A. Гуляев – Киев : Техника, 1985. – 184 с.
Шапиро С. В. Система стабилизации напряжения тяговых подстанций городского электротранспорта / С. В. Шапиро, С. Р. Муфтиев // Электротехника. 2010 № 3. С. 40–46.
Пархоменко П. П. Основы технической диагностики (оптимизация алгоритмов диагностирования, аппаратурные средства) / П. П. Пархоменко. – М. : Энергия, 1981. – 320 с.
Пристрій для регулювання тягового електроприводу з акумулюванням енергії [Текст] : патент на корисну модель № 75123. Україна: МПК НО2З 7/00 / Курись Л. В., Бялобржеський О. В., Лосіна К. І.; Заявник та патентовласник: Кременчуцький національний університет умені М. В. Остроградського. – заявл. 17.04.2012; опубл. 26.11.2012, бюл. №22, 2012.
Черный А. П. Моделирование электромеханических систем / А. П. Черный, А. В. Луговой, Д. И. Родькин. – Кременчуг, 1999. – 204 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2017 L. V. Kurys, O. V. Bialobrzeski
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Creative Commons Licensing Notifications in the Copyright Notices
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under aCreative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work.