THE STRUCTURE OF THE ELECTROTECHNIC TRACTION COMPLEX OF VEHICLE WITH ENERGY STORAGE

Authors

  • L. V. Kurys Kremenchuk Mykhailo Ostrohradskiy National University, Ukraine
  • O. V. Bialobrzeski Kremenchuk Mykhailo Ostrohradskiy National University, Ukraine https://orcid.org/0000-0003-1669-4580

DOI:

https://doi.org/10.15588/1607-6761-2015-1-1

Keywords:

electrified transportation, system of differential equations, mathematical model, transitional processes, weakening magnetic flux, energy storage

Abstract

This paper analyzes the existing means of improving the energy efficiency of vehicles with electric transmission, on its basis the special place of electricity storage is allocated. The scheme of transistor converter for implementation of the DC motor traction characteristics by consistent or independent excitation modes of acceleration movement and braking is given. Additionally, the scheme is introduced for the controlled capacitor drive for accumulation of excess braking energy and use it during acceleration. To study the transition process in operation mode of transistor converter the mathematical model of electro-technical traction complex is developed. The model realizes the dynamic (acceleration) and stationary (weakening magnetic flux) modes of DC motor with capacitor energy storage

Author Biographies

L. V. Kurys, Kremenchuk Mykhailo Ostrohradskiy National University

Postgraduate Department Electricity consumption systems and power management

O. V. Bialobrzeski, Kremenchuk Mykhailo Ostrohradskiy National University

PhD, Associate Professor Department Electricity consumption systems and power management

References

Бурков А. Т. Электронная техника и преобразователи / А. Т. Бурков – М. : Транспорт, 2005. – 464 с.

Иньков Ю. М. ЭПС с электрическим торможением / Ю. М. Иньков, Ю. И. Фельдман – М. : УМЦ ЖДТ, 2008. – 412 с.

Малоземов Б. В. Энергосберегающие технологии технического обслуживания электрического транспорта [Текст] / Б. В. Малоземов // Электроэнергия и будущее цивилизации : Материалы Международной научно-технической конференции. Томск, 2004. С. 391–393.

Пакулин А. Г. Уменьшение потерь и повышение качества электрической энергии в системе тягового электроснабжения / Пакулин А. Г. – Самара : СамИИТ, 1991. – 59 с.

Москаленко В. В. Электрический привод / В. В. Москаленко – М. : Издательский центр «Академия», 2007. – 368 с.

Почаевец А. Г. Электрические подстанции / А. Г. Почаевец / – М. : Желдориздат, 2001. – 512 с.

Скляров В. Ф. Диагностическое обеспечение энергетического производства / В. Ф. Скляров, P. A. Гуляев – Киев : Техника, 1985. – 184 с.

Шапиро С. В. Система стабилизации напряжения тяговых подстанций городского электротранспорта / С. В. Шапиро, С. Р. Муфтиев // Электротехника. 2010 № 3. С. 40–46.

Пархоменко П. П. Основы технической диагностики (оптимизация алгоритмов диагностирования, аппаратурные средства) / П. П. Пархоменко. – М. : Энергия, 1981. – 320 с.

Пристрій для регулювання тягового електроприводу з акумулюванням енергії [Текст] : патент на корисну модель № 75123. Україна: МПК НО2З 7/00 / Курись Л. В., Бялобржеський О. В., Лосіна К. І.; Заявник та патентовласник: Кременчуцький національний університет умені М. В. Остроградського. – заявл. 17.04.2012; опубл. 26.11.2012, бюл. №22, 2012.

Черный А. П. Моделирование электромеханических систем / А. П. Черный, А. В. Луговой, Д. И. Родькин. – Кременчуг, 1999. – 204 с.

How to Cite

Kurys, L. V., & Bialobrzeski, O. V. (2015). THE STRUCTURE OF THE ELECTROTECHNIC TRACTION COMPLEX OF VEHICLE WITH ENERGY STORAGE. Electrical Engineering and Power Engineering, (1), 5–10. https://doi.org/10.15588/1607-6761-2015-1-1