INVESTIGATION OF BRAKE REGIMES IN THE PULSE REGULATION SYSTEM OF THE SERIES ELECTRIC MOTOR

P. D. Andrienko, S. I. Shilo, I. Yu. Nemudry

Abstract


With the help of the developed simulation model, the electromechanics processes of electro drive breaking
mode are probed.

Keywords


Braking; impulse; regulation; electric motor

References


Колпахчьян Г. И. Электрическая тяга и преобразователи // Локомотив. – 2000. – № 11. – С. 32–38.

Гуткин Л. В., Борисов Г. П. Энергетическая эффективность рекуперативно-реостатного торможения пригородных электропоездов постоянного тока // Вестник ВНИИЖТ. – 1987. – № 4. – С. 20–25.

Андриенко П. Д., Каплиенко А. О., Шило С. И., Немудрый И. Ю. Исследование динамики сериесного электродвигателя с различными импульсными схемами регулирования // Електротехніка та електроенергетика. – 2007. – № 1. – С. 4–8.

Перльмутер В. М., Сидоренко В. А. Системы управления тиристорными электроприводами постоянного тока. – М.: Энергоатомиздат, 1988. – 304 с.

Герман-Галкин С. Г., Кардонов Г. А. Электрические машины: Лабораторные работы на ПК. – СПб.: Учитель и ученик, Корона-принт, 2003. – 256 с.


GOST Style Citations




Article Metrics

Metrics Loading ...

Metrics powered by PLOS ALM


Copyright (c) 2017 P. D. Andrienko, S. I. Shilo, I. Yu. Nemudry

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Address of the journal editorial office:

Editorial office of the the science journal "Electrical Engineering and Power Engineering" ("Electrotechnics and Electroenergetics")

Zaporozhye National Technical University, 

 Zhukovskiy street, 64, Zaporizhzhya, 69063, Ukraine. 

Telephone: +38-061-769-82-96 – the Editing and Publishing Department.

E-mail: rvv@zntu.edu.ua


Reference to the journal is obligatory in the cases of complete or partial use of its materials.